Co se týká držení levé ruky na kytaře je třeba si ihned z počátku uvědomit, že samo držení levé ruky velmi významně ovlivní úroveň a výraz vaší hry. Při nesprávném držení buď vůbec, nebo jen obtížně zahrajete některé akordy, podhmaty, přehmaty, skluzy ap. a tím pádem je podvědomě budete používat méně, případně vůbec.
Zde palec přesahuje na hmatník. Kytaristé si takto ulehčují hraní doprovodu, ale v této poloze je možné ale jen omezeně používat malíček, který je fyziologicky blokován v pohybu. Proto když se teprve učíte, vyhněte se tomuto držení. Ovšem z druhé strany je tato poloha palce použitelná např. při vytahování tónů (z důvodu opěry pro vhodné rozložení sil v dlani), což se využívá zejména na el. kytaře, nebo v případě kdy palcem doplňujete nějaký akordový hmat, např. akord D s basem F# ( značí se D/F#).
Mnozí hráči a mnohdy i vynikající kytaristé, si výše uvedeným držením ulehčují při hře běžného doprovodu a jednodušších sól , zejména pokud mají kytaru zavěšenou níže na popruhu. Nenechte se však zmýlit - oni umí v případě potřeby přejít do správného držení v exponovaných místech. Pak by toto držení zásadní chybou nebylo, ale pro začátek, jak jsem již psal výše, vám tuto variantu (či níže popsané chyby) rozhodně nedoporučuji, i když vám toto držení možná bude zpočátku připadat přirozenější a jednodušší!